Wednesday, June 22, 2011

På gråskalan...

Pearl Grey.
Alcro.se har världens bästa verktyg på deras sajt där man kan testa alla deras färger i sitt eget rum! Jag vet att vi är flera stycken här som letar efter den perfekta gråa färgen och här kommer några förslag...


Mullvad. Inte helt grå men jag tror att den kan vara riktigt mysig i sovrummet...

Silke. Superfin i ett barnrum tänker jag!

Silverpil.

Grådis.

Siames.

Fjäder. Den här tror jag blir vinnaren till vårt vardagsrum! Alla färger är ju lite skeva på webben men jag har sett den på färgprov och den är så där härligt ljust ljust grå. Precis snäppet över vitt.

6 comments:

Anonymous said...

Åh älskar såna här tips! TACK!
/Louise

Victoria @ MY HAPPY HOME said...

Tack för tipset!

Casa of Mia said...

Den sista ljust grå färgen var verkligen fin! Fin blogg du har!

Maria Riazzoli said...

Gud vilken bra grej! Det måste jag testa!

Anna-Malin said...

den perfekta grå har jag också varit på jakt efter, länge. mullvad är fin. jag har haft den i vårt sovrum. nu har jag målat en gammal skänk i den. vacker och varm.
fjäder har jag målat vårt gamla slagbord med. den upplevs som vit så länge du inte sätter den mot en vit vägg. då ser man att den är svagt svagt grå.
sist i min jakt så använde jag mig av Jotuns nya sensitive serie. lammull, dov och djup och sedan nyansen neutral. den gillar jag. ändrar färg lite hur ljuset faller.
jag gick visst igång här :)

Hanna said...

Lady pure colors mörkaste "mullvad" är grymt fin. Jag målade in ett helt sovrum, tak, lister och garderob med den nyligen och det blev verkligen jättefint. Go dark:)
Kram

Pinterest

Follow Me on Pinterest
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...